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アイテム
文房具産業におけるマーケティング・システムの変容
https://ncu.repo.nii.ac.jp/records/881
https://ncu.repo.nii.ac.jp/records/88111fbf466-9b45-42d6-846f-e05e69edadb3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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B41-20140228-21 (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文2 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-08-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 文房具産業におけるマーケティング・システムの変容 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Transformation of Marketing System in the Stationery Market | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マーケティング・システム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境適合 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チャネル・パワー論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協調関係論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文房具 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
タイトルヨミ | ||||||
その他のタイトル | ブンボウグ サンギョウ ニ オケル マーケティング システム ノ ヘンヨウ | |||||
著者 |
杉山, 裕子
× 杉山, 裕子 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では,情報プロセシング・パラダイムの視座から,市場の不確実性の状態により規定されうるマーケティング・システムの構造について議論する.文房具産業の個別企業の事例記述を中心に検討を行い,次のことを明らかにした. 市場の形成・成長段階において有効であった有力な文房具製造業者による流通系列化政策は,1980 年代後半以降,増加する市場の異質性を対処することができず,その合理性を失った.半面,アスクルを中心とした協調型のマーケティング・システムでは,チャネル・メンバーの機能を分権化し,情報プロセシング・システムとしての市場適合が図られた.さらに特記すべきは,関係文房具店をパートナーとして位置付け組織化し,チャネル・メンバー間で共有する情報の密度を高めている点である.本稿のインプリケーションとして,チャネル・メンバーの連鎖的な情報の活用がマーケティング・システムの価値を生み出している可能性を示唆するものである. |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The structure of a marketing system that could be stipulated by the level of uncertainty in the market is discussed in this paper from a viewpoint of the information processing paradigm. The following was demonstrated mainly by reviewing case descriptions of companies in the stationery industry. Vertical marketing system of a leading manufacturer was effective in the formation and growth stage of the market ; however its rationality was lost due to the inability to handle increasing market needs since the last half of the 1980 s. On the other hand, functions were decentralized for channel members in the relationship marketing led by “ASKUL” , to attempt adaptation with the market as an information processing system. It should also be noted that working partnerships were positioned and organized as agents to increase the density of information shared among channel members. As an implication of this paper, it is suggested that utilizing chained information of channel members may co-create the value of marketing system. |
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書誌情報 |
オイコノミカ 巻 50, 号 2, p. 21-43, 発行日 2014-02-28 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03891364 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00025971 |